Vandaag wilde ik het even met je hebben over een van de belangrijkste onderdelen van je mails en website, de Call to Action (CTA). Dit is een fancy klinkende tekst voor de “koop nu” knoppen.
Je wilt dat je bezoeker actie onderneemt toch?
Ze moeten iets gaan doen met je mail of op je website. Bijvoorbeeld op “koop nu” klikken of je weggever downloaden. Zo komen ze er ook achter wat jouw tips waard zijn.
Vaak worstelen mijn klanten hiermee. Want hoe creëer je nou die urgentie zodat je klanten niet zeggen; “Ik kijk morgen nog wel even…”
Want wat jij wilt is ze juist vooruit helpen. Vandaag en niet morgen.
Dus. Wat moet je doen om die ijzersterke CTA’s te schrijven en je bezoeker in actie krijgen?
Belangrijk is dat je CTA altijd in ieder geval deze twee onderdelen bevat:
- De actie die ze moeten doen. Benoem dit heel concreet en gebruik de gebiedende wijs. Dus bijvoorbeeld: “Beluister hier mijn meditatie…” of “Download hier je checklist…”
- Benoem het resultaat dat het oplevert als iemand actie onderneemt. What’s in it for them? Wat levert het je bezoeker op. Dus bijvoorbeeld: ….ontdek 3 manieren om lekker in slaap te vallen of …. start vandaag nog met sporten.
Wil je een CTA die niemand kan weerstaan? Zorg dat beide onderdelen erin zitten en het is “kat in ‘t bakkie”🐱.
Bekijk je eigen website en e mails nog eens goed. Bevatten ze beide onderdelen? Hoe kan je ze nog sterker maken?
Een vraag die ik dan heel vaak krijg: ‘Maar zo krijg ik toch een ellenlange button? Dan kan je de tekst eromheen plaatsen, bijvoorbeeld zo:
Beluister hier mijn meest gedownloade meditatie en leer hoe je in 5 minuten kunt mediteren zonder te oefenen.
Enfin, je begrijpt me wel. Zet ’m op. Jij kan dit.
Twijfel je nog of je CTA’s er lekker bij staan? Stuur me even een berichtje en dan kijk ik graag met je mee.